Intervju

idag var jag först på arbetsförmedlingen för privat samtal med min coach :)
pratade lite om vad jag har för mål å drömmar.. trevligt hehe

kl 13 skulle jag infinna på mig på en anställningsintervjuv... trevligt det med men väldigt nervöst hehe..

först gick jag fel men en trevlig tjej i receptionen förklarade vart jag skulle gå någonstans.. hittade rätt..
fick berätta vem jag var och sen ställde Anna som hon hette frågor till mig.. tycker det är jobbigt å svara på positiva å negativa egenskaper om sig själv men men frågar dom får man ju svara..

Anna berättade om företaget å så..

vill inte säga på vilket företag detta är då jag inte vet om jag fått jobb än.. kan meddela iaf att det är sommarjobb å att jag ska köra lastbil om jag nu får jobbet vill säga..

godset som dom kör har jag kört innan så där har man ju lite erfarenhet iaf.. sen berättade hon om vagnparken, att dom var rätt ny, dom hade köpt in rätt många nya lastbilar förra året.
kommer iaf få skaffa mig ett digitalt färdskrivar kort då jag inte har det eftersom jag inte behövt det innan.
undra om dom betalar det eller jag får göra det.. vet iaf att företaget ska betala det om man är anställd men om det är samma regler när man är sommarvikarie vet jag inte..

kläder skulle jag få, å lönen klagade jag inte heller över.. man hade grundlön på 118 kr i timmen plus en del tillägg så timlönen slutade på 125 kr.. inte fy skam..
sen hade man lite acordlön också.. så snittlönen låg på runt 130 kr i timmen.. tackar tackar haha..

fick reda på att om jag får jobbet så kör jag bara lastbil å inte med något släp.. skönt tycker jag då jag är lite nervös för släpet då jag inte kört med släp på över 3 år..  sista året innan jag blev mammaledig så körde jag trailer..

är inte nervös för själva körningen utan backningen då jag hade lite problem redan innan.. jag kom alltid rätt tills slut även om det tog lite tid..hehe

jaha så nu återstår å se om man får ett ja eller nej.. anna skulle ha några fler intervjuer nästa vecka..
får jag jobbet börjar jag redan 1 juni å jobbar till mitten av aug..

efter intervjun åkte jag till eurostop och köpte ett par byxor, hade fått en kupong på lindex som gav 30% rabatt på valfritt plagg..

hem å hämta felicia för hon skulle få umgås med sin mormor och morfar några timmar..
jag har alltid städdagar när felicia är på dagis men igår var jag på möte i några timmar å hann inte städa.. idag var dagis stängt å likaså imorgon så då tog mina föräldrar felicia några timmar så jag kunde städa här hemma.

totte håller på å gräva ute i trädgården, inför stenläggningen.
har ju fått en hel del sten hit nu.. kom en himla massa pallar med sten igår.. usch å det kommer ca 10 pallar till nästa vecka..fy vad vi ska lägga sten i sommar eller rätt snart.. totte sa att han ska börja lägga nästa vecka för då är han långledig.
hoppas på fint väder då..

fick iaf städat här hemma idag vad skönt..
felicia hämtade jag kl 20... pappa ringde när jag var på väg och frågade om jag kom snart.. för felicia började klä på sig jacka och mössa haha.. hon ville väl hem å sova antar jag hehe..

väl hemma la jag henne å hon somnade gott.. totte tände grillen å sen grillade vi kött mums..

har pratat med min bror andreas idag med.. hans chef  å min föredetta hade fått en körning till jylland ( danmark )
andreas tog den eftersom han var ledig från sin körning idag då det är röd dag imorgon så jobbar han inte inatt..

chefens fru hade kollat upp hur långt det var i mil till stället i danmark.. dock hade denna iqbefriade människa inte kollat vilken väg det var och inte räknat in att andreas skulle ta färjan över.
så det fick bokas en plats på en färja med..  vad jag fattade det som så hade andreas bara fått reda på att han skulle åka med stena line 22.30

andreas åker till göteborg.. ringer totte och ber om vägbeskrivning då janne andreas chef varit så snål å köpt den billigaste skit gps:en som inte funkar och bara visar fel hela tiden..

totte lotsar andreas till färjelägret.. väl där får andreas reda på att han var inbokad på godsbåten ist.. där enbart lastbilar åker och inga personbilar..  biljetten bokas om så andreas fick åka med personbilsfärjan men dock ca 1,5 timme senare..

sen hade janne sagt att det är personal på företaget han ska lossa på dygnet runt.. vilket det är inte då andreas kollat upp detta.. dom börjar inte förrän runt 6 imorgon bitti.. andreas är inbokad på färjan hem kl 8.. å räknar man bort körtiden har han 30 min på sig å lossa vilket är orimligt.. så den färjan får ju också bokas om..

alltså janne eller hans fru vet inte vem som bokat, har ju noll koll.. alltså dessa två är ett släkte för sig.. har mindre än 2 hjärnceller ihop..
dom tänker inte innan dom agerar..

janne tackar jag till en körning innan han ens räknat på om han tjänar på den...

tänker inte på att det är röd dag imorgon å därmed mer utgifter i lön till andreas, inte tänkt på färja m m
så andreas räknade lite på det.. janne skulle få 8500 för denna körning men får istället betala 15000 kr haha..
ja jag skrattade så tårarna sprutade..
tyckte detta var rätt åt honom .. det kan ha verkligen ha..

kan ju nämna att det finns ingen person eller personer jag hatar mer än dom..

så som jag och mina kolleger eller iaf vissa av dom blev behandlade så..  fick bara skit inget var bra.. lönen stämde aldrig, han skyllde alltid på revisorn som sen visade sig inte var någon revisor men va fan man har väl gått i skolan å lite plus å minus kan väl alla räkna eller..
bilarna sköts inte..  m m m ...

janne ville även säga upp mig när jag blev gravid.. hade möte med facket som sa nej, janne ville erbjuda mig en månadslön om jag sa upp mig själv, vilket han kunde glömma.. krävde en miljon å då blev han förbannad haha.. alltså det var ett skämt med en miljon men vitsen med det var att han skulle fatta att jag inte alls tänkte säga upp mig..

han nekade till att det var för att jag var gravid.. han sa att det gick dåligt för företaget å att han behövde säga upp folk.. konstigt ingen annan skulle bli uppsagd å sen kom det väldigt lägligt precis när han fått reda på att jag var gravid..
någon vecka efter mötet med facket så har han satt in en annons i tidningen om att han söker personal.. shit vad trög han är.

jag vet att han ville säga upp mig för att jag var gravid.. han kunde inte glädjas med mig.. sa inte ens grattis..
men jag tror jag vet vad som låg bakom.. han å hans fru hade försökt få barn i flera år utan att lyckats..

å när jag fått felicia blev jannes fru gravid.. jag var så dum som sa grattis men så tänkte man att då har iaf jag varit trevlig å haft ryggen fri..

hur illa jag än har blivit behandlad av min chef så har jag inte varit otrevlig tillbaka så det så..

nä nu ska jag sova, har t o m sovmorgon imorgon gott gott gott.. totte e ledig :)

kram på er

Kommentarer
Postat av: sassa

det lät ju verkligen jättebra det där med jobbet, hoppas att du får det!!

2009-05-28 @ 19:32:38
URL: http://www,barasassas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0