nä nu får jag skärpa till mig

var ju jättelänge sen jag skrev här ju...

vad har hänt:

totte har börjat jobba igen efter 3 veckors semester... tråkigt att tiden ska gå så fort :(
men han har hunnit mkt.. nästan all sten är lagd.. bara garageuppfarten kvar men den ska han få hjälp med :)

jag och Felicia har bara tagit det lugnt.. kollat på när totte jobbat hehe..

Felicia började på dagis i måndags igen efter lite semester.. var inte lätt å lämna henne kan jag säga.. inte från min sida utan från hennes..

hon har ju varit med mig hela dagarna nu i 3 veckor... å så ska hon gå på dagis igen utan mamma.. stackars liten..
hon sa hela tiden mamma med dagis.. å blev jätteledsen när jag förklarade att jag inte skulle vara med utan bara lämna henne där..
men jag förstår om hon inte kände sig trygg..

nu under några veckor under sommaren har dom sammanslagning.. på felicias dagis samlas alla barn från 3 dagis å 1 fritids..
de är inte på felicias avdelning, hennes fröknar har semester nu å även alla barnen som då går på felicias avd..
hon känner INGEN!!!! så inte konstigt om hon är ledsen...
hon grät dom 3 första dagarna men gick över väldigt snabbt sa personalen å har lekt å haft roligt.. :)

idag när jag lämnade henne grät hon inte utan ställde sig i fönstret för att vinka på mig.. kändes väldigt bra för mig :D

imorgon ska hon inte dit då vi ska till min mormor å morfar så vi får se hur det går på måndag.. hon har aldrig varit svår att lämna innan.. hon har nästan aldrig haft tid att säga hejdå utan ska in å leka direkt så nog känner hon sig trygg iaf..


Måste ju berätta om helgen..  när vi hade besök av Maria, Tony, Oliver å Melvin... :)

kom på lördags em... välkomnade dom å tog Melvin.. har ju ett sånt bebissug just nu.. men det får vänta med fler barn för våran del. men man kan ju alltid låna andras.. Lilla Melvin är 6 mån å så söt å go :)

umgicks, lagade mat på kvällen blev tacos.. mums

la barnen å sen spelade vi kort tills långt efter midnatt...hehe.. somnade gott gjorde vi allihopa..

vaknade vid strax efter halv nio på söndagen.. totte å tony var vakna å även oliver..
gick upp å höll dom sällskap..
efter en stund vaknade felicia å även melvin.. gick in å tog honom så maria fick sova lite till :)
bytte blöja å felicia ville med hjälpa till, hon tog en tvättlapp å tvättade hans lilla babyrumpa.. så söt hon är.. hon ska med gosa med honom å även andra bebisar.. hon är inte svartsjuk iaf.. skönt det...

totte stack iväg till jobbet.. första dagen efter semestern.. Maria med familj stack strax efter lunch för ett besök till äventyrslandet...

kommer inte ihåg vad jag å felicia gjorde hehe.. minnet är bra men väldigt kort ibland..

i tisdags kom maria med familj tillbaka för att lämna oliver.. jag skulle passa honom medans dom åkte till gekås..
hade funderat på vad vi skulle hitta på för skoj..
tänkte på pippilekplatsen men så var vädret inte det roligaste, regn å blåst.. så det blev busfabriken ist... oliver var glad över detta trots att han varit där dagen innan  :)

Kan säga att det är som ett väldigt långt gympapass.. man klättrar å klättrar å ålar å har sig.. men det är så himla skoj :) jag å martina hade minst lika roligt som barnen...:)

blir lätt fler besök där hehe..

Felicia blev nerputtad av en kille i 3 års åldern från en uppblåst rutchkana.. hon skulle precis sätta sig ner för att åka å så puttar killen henne.. hon flög med huvudet före ner.. skadade sig inte men jag blev förbannad på ungen å han vågade inte åka ner.. men tills slut så åkte han ner å jag tog tag i honom å han sa bara släpp mig..
men inte släpte jag inte.. var så arg på honom å tänkte bara på vad som kunde ha hänt..
sa åt han på skarpen att man får absolut inte puttas, men han brydde sig inte.. jävla unge rent ut sagt..
hans föräldrar var nog inte i närheten för dom kom inte fram iaf.. eller så vågade dom inte..

efter massa bus så åt vi glass å sen hem.. då maria, tony å melvin var klara i ullared...

när dom styrt bilen mot skåne så åkte vi till brio för att fixa felicias bilbarnstol som totte har i sin bil.. ( har en i varje bil)
bältena behövdes höjas..

sen vidare till burger king som öppnade på tisdagen.. felicia fick med mat å leksak.. hon var nöjd..

väl hemma somnade felicia gott å vi kunde ha lite kväll jag å totte..

nä nu avrundar jag här å ska skriva ytterligare ett inlägg om dagens bravader :)





Felicia på väg upp :) det var i denna rutchkana hon blev nerputtad :(




Oliver å Felicia åker ihop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0