Igår så fyllde ju jag år =)

Städade å grejade på dagen.. hann med rätt mkt när Felicia var på dagis..
blev sur på Totte för att han inte kunde hjälpa till... han hade annat å göra... typiskt honom.. så är det alltid

brandsläckaren å vattenslangen skulle bara upp igår tyckte han.. var väl inte så viktigt ansåg jag.. det kan man ta en annan dag..

han förstod inte varför jag skulle städa när jag ska ha kalas på lördag..
men klart man vill ha fint när man fyller år, vet ju aldrig vem som dyker upp... sen skulle faktiskt mina bröder med sina respektive och mamma komma igår på kvällen..

Men när Felicia var hämtad utav Totte från dagis så åt hon å sen fick hon sova ute i vagnen  som hon alltid gör =)

då erbjöd sig Totte att hjälpa mig.. kors i taket.. men det är klart... brandsläckaren hade han satt upp å sen regnade det ute så då kunde han inte sätta upp vattenslangen på väggen...

Fick iaf dammat, dammsugat, moppat, städat båda toaletterna, plockat iordning överallt.. renbäddat i vår och även i Felicias säng..
tvättat hur många maskiner tvätt som helst.. torktumlade en del å resten hänger på två tvättställningar.. fatta att vi har tvätt..
sängkläderna har jag inte tagit tag i än.. bara där är 3 maskiner som ska tvättas.. bläääää

Totte åkte å jobbade igår em/kväll.... jag och Felicia bakade paj, en med hallon å en med blåbär...

När alla kommit så åt vi smörgåstårta... mums.. mamma bakade till min bror som fyllde 25 i förrgår.. blev nästan 2 över så vi åt upp en igår =)

sen dax för paj å vaniljvisp =) gott det med...

Felicia var såååå övertrött så hon fick jag i säng å hon somnade som en stock...

Måste berömma henne... hon har kissat på pottan 2 gånger innan för 1 mån sen.. men sen har hon inte velat.. igår hände det igen.. min mamma å felicia satt inne på toa och läste böcker.. å felicia kissade på pottan..

idag på morgonen så sa hon bara bajsa...
jag sa till henne att då tar vi pottan... hon ville ha en bok.. hämtade några böcker å tog av henne pyjamas å blöja och efter ca 5 min så bajsade hon..

hon är så duktig.. jag hoppas att hon blir blöjfri snart.. jag själv blev blöjfri när jag var 1,5 år... =)
jag hoppas detta håller i sig nu

nä nu ska jag göra annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0