Helgen som var

I helgen firade vi min mormor som fyller 80 idag =)

allt gick smärtfritt hela em och det var mkt gäster.. bjöds på smörgåstårta, kakor och vanlig tårta =)
mätta blev vi och det var sååååååååå gott :D

jag och brorsans tjej fick som uppgift att diska.. gick snabbt då man hela tiden tog efter hand..

när kl var 19.30 kommer Martin min bror ut i köket och säger att Felicia har ramlat från soffan..

jag springer ut i finrummet och Andreas min andra bror kommer med felicia i famnen.. när jag ska ta henne blir hon helt lialös och ögonen går åt alla håll och kanter.. jag blev livrädd.. min mamma kom precis då jag tog felicia så jag slängde över henne till henne.. började gråta och få panik.. vilket totte också fick..

efter några minuter skrek felicia och ville till mig.. hon var avsvimmad i ca 2 min.. grät och klagade på ont i huvudet i ca 30 min..

mamma sa bara åk in.. det är ingen fara med Felicia men ni ska ändå åka in för att få det kollat och du kräver att få bli inlagd med henne..

packade ihop sakerna fort, tackade för oss.. Andreas å hans tjej följde med då vi skulle köra 5,5 mil till sjukhuset..  å Felicia ville sova.. kände att totte klarar inte att hålla henne vaken själv å jag var tvungen att koncentrera mig på vägen..

mamma ringde andreas å sa att det var fullt på den "friska" avdelningen så vi skulle få plats på infektion på barnkliniken.. Tur man har en mamma som jobbar där, å hennes arbetskamrater är så goa.. fixade allt och rummet stod klart när vi kom =)

väl framme gick vi in på akuten, fick snabbt komma in i ett litet bås där en USK:a kollade pupillerna.. allt såg bra ut.. en stund senare kom en annan USK:a eller SSK:a.. det var ju skiftbyte.. kollade även då pupillerna och hörde sig för lite hur allt hade gått till...
han sa att snart kommer läkaren..
felicia var jättetrött och ville sova.. vi fick verkligen hålla igång henne så hon inte somnade..
efter 1 timme hade inte läkaren kommit så jag tog felicia i handen och gick ut för att höra mig för.. då stod hon på tur.. så efter drygt 5 min kom läkaren..

kollade pupillerna, kände på huvudet och lyssnade på lungorna.. allt var bra men sa att ni får stanna här över natten.. tack sa jag.. hade du sagt något annat hade jag tjatat tills du sagt att vi skulle bli inlagda men nu slapp du höra mitt tjat haha..

Fick vänta en stund innan det kom en som följde oss upp till avdelningen.. väl uppe så diskuterade vi hur vi skulle göra med bilen.. den stod ju vid akuten och där fick den inte stå.. enligt dom på akuten..

totte hade druckit, andreas druckit och hans tjej har inte körkort, felicia väldigt mammig.. men med lite pippi på tvn så kunde jag smita iväg men fick rätt snart ett samtal av totte.. felicia gallskrek =(

men blev snabbt tyst när jag kom tillbaka... sen la vi oss för att sova men tog någon timme innan jag och totte somnade.. felicia somnade på 2 min.. tack å lov..

hon blev kontrollerade varje timme den första tiden där uppe, sen varannan timme..

vaknade och steg upp strax efter nio och fick frukost.. sen var det bara till att vänta in läkaren så vi kunde åka hem..

allt var bra med felicia.. tur att det slutade lyckligt iaf men fy så rädd jag var... mitt lilla hjärta å ögonsten =)

kom hem strax innan lunch på söndagen..

på em kom några kompisar å fikade.. på kvällen var grannen över å käkade smörgåstårta med oss som mamma och pappa varit å lämnat =)

olycksfallet är anmält till försäkringsbolaget...

slutet gott allting gott hehe...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken tur att allt gick bra=)

Lilla flisfis<3

2009-12-16 @ 15:32:48
URL: http://jessicasnystart.blogg.se/
Postat av: J

Hej!

Hoppas felicia är helt återställd.

Kram

2009-12-18 @ 10:43:45
URL: http://mammainthecity.blogspot.com
Postat av: ♥ Jasas

Jag visste inte att du uppdaterade här inne, längre! Gud vad läskigt.. jag hade också fått panik, som du och Totte fick.



BRA att ni fick bli inlagda. Det hade jag också velat, och hade också tjatat! Haha! :)

2010-01-01 @ 17:33:17
URL: http://jasas.se
Postat av: Mia

jag VET att barn inte ska börja använda bälteskudde förrän vid 4 år... Vi köpte en ifall det skulle "krisa" nån dag.

2010-01-09 @ 11:56:33
URL: http://miakurtsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Hejsan! Kul att du kommenterade på min blogg. Hem bli i Klippan och vi är så glada att vi äntligen hittat ett hus till oss. Väntan har varit lång men nu är den över. Nyfiken på vem du är! Hälsningar Martina

2010-02-05 @ 12:44:50
URL: http://mirtini86.blogspot.com
Postat av: maria hellberg

Tack snäla du, vad snäll du är! :D De flesta säger att jag passar i alla färger, vet inte hehe. Men det var väldigt gulligt sagt av dig! :)

Jaha, vad hette den hårinpackningen ? Jag letar efter en bra, men alla är väldigt dyra men små burkar ^^ hehe Hur stor är din burk ? Blir håret glansigt och mjukt ? Vill hitta en super-inpackning ! ;) haha Om det finns någon sådan. Synd sånt är så dyrt bara... hehe

2010-02-25 @ 22:37:50
URL: http://marialinneamadeleine.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tycker om dig<3

2010-03-02 @ 18:15:56
URL: http://jessicasnystart.blogg.se/
Postat av: maria hellberg

hej! nä är jag inte men vi vill bli denna mån hoppas vi på :D hehe

2010-03-20 @ 10:09:18
URL: http://marialinneamadeleine.blogg.se/
Postat av: maria hellberg

Neeej! Tyck inte synd om mig ! :) Det vill jag inte höra, då blir jag bara svagare :) hehe Men tack för din omtanke, det är skönt när folk verkligen försöker sätta sig in och när dem VILL se och förstå. det är hemskt när ens vänner inte ens "hör" en och "ser" vad man gått igenom trots att man förklarar. Det är nog ingen annan än DU som kommenterar när jag skriver sånna inlägg, när jag öppnar mig och berättar om verkligheten. Därför känns det som att ingen annan bryr sig och man har ingen bakom sig som stöttar och vill "kolla in i min värld", mitt förflutna. Men jag förstår inte varför dem inte verkar bryr sig. antar att ingen vågar tro på det eller vågar säga något. :S



Massa kramar och tack för din omtanke. det är alltid skönt att bli "sedd för det man verkligen gått igenom"

2010-05-08 @ 09:38:39
URL: http://marialinneamadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0